Hírek
2017. Május 11. 07:40, csütörtök | Sport
Siklósi István és a Dragracing
Rövid interjú Siklósi István Dragversenyzővel a május 13-14-én Kiskunlacházán megrendezendő dragracing.hu autós-motoros gyorsulási verseny előtt.
Kedves István, hétvégén „nyeregbe” pattansz és harcba szállsz az idő és a sporttársak ellen.
Előtte mesélnél a „Dragos” pályafutásodról?
A DRAGRIDERS Racing Team-et 2006-ban alapítottam Zsédely Máté barátommal. Kezdetben egy Hayabusa, és a Vasszöcske néven ismertté vált autó alkotta a haderőt. Egymást segítve fejlesztettük mindkét járművet saját ötletekkel, és sok elszántsággal.
Sok szerelgetés és küzdelem árán kb 35-40 kupát gyűjtöttem be vele, és rengeteg élményt, és tapasztalatot szereztem.
Egy idő után az autóm már kezdett veszélyessé válni, és abbahagytam vele a versenyzést. Ekkor már 6 motoros versenyzőnk volt, az ő támogatásuk volt a fő célom.
Később azért újra autóba pattantál?
Igen. Újabb autót szerettem volna építeni, de be kellett látnom, hogy ehhez (is) csak USA-ban értenek, és vettem egy Dragstert motor nélkül. Fejben minden összeállt: az AUDI gyárban dolgozok mérnökként (immár 20 éve). Jól ismerem a technikát, tudom, hogy hogyan lehet kihozni a maximumot ezekből a motorokból. Ezt a tudást kiaknázandó vettem egy RS6-ból származó V10-es biturbó motort.
Az építéssel nagyon lassan haladtam egyéb elfoglaltságaim miatt, és tudtam, hogy a feladat túl mutat az én programozási tudásomon. Sok ígérgetés, és átverés után (ezt most hagyjuk), 2015-ben összehozott a sors Kis Sándorral. Felgyorsultak az események. Sanyi néhány átalakítás, és három napi programozás után életre keltette a motort. 2016-ban „titkos” tesztelések alatt hangoltuk a motort, és igyekeztem összeszokni az autóval. Ezután csak egy célom volt: 10 sec alatti idővel kezdeni. Tavaly gyári állapotú motorral az első futam 9,6. Folyamatos optimalizálásokkal Kunmadarason 8,4, Kiskunlacházán 8,2 sec lett a legjobb időm, 240-250 közötti célvonali sebességekkel.
Ebben az évben, lesz fejlesztés az autón?
Az idei évre nagyon komoly átalakításokat hajtottunk végre. Az új váltó 1800HP-ig terhelhető, a motor 1000-1600HP között állítható, és már nagyon távol van a gyári állapottól.
Milyen gyors is a jelenlegi vasad?
Az autónak jelenleg 7sec-re képesnek kell lennie, ezt megpróbálom a május 13-14-i versenyen, Kiskunlacházán megközelíteni.
Szurkoljunk közösen Siklósi Istvánnak a május 13-14-én kiskunlacházán megrendezésre kerülő dragracing.hu autós-motoros gyorsulási versenyen!
Fotók: Siklósi István archívumából valók.
- Hajósi Miklós -
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 17. 17:22, szerda | Sport
Párizs 2024 - Száz nappal a rajt előtt már 150 kvótája van Magyarországnak
Már százötven kvótája van a magyar csapatnak, mely összességében közel kétszáz fős lehet
2024. Április 16. 21:49, kedd | Sport
Csak századmásodpercekre az első helytől
Gender Tamás Junior 2024. 04. 10-13. között Franciaországban, Champions of the Future (RGMMC) bajnokság keretein belül, Val d\'Argenton-ban a Circuit de karting du Val d\'Argenton-on versenyzett.
2024. Április 16. 10:14, kedd | Sport
Bronzérem az Euro Trophy-n
Beszélgetés a nem kicsit boldog Szabó Bende gokartversenyzővel az Euro Trophy után.
2024. Április 13. 06:00, szombat | Sport
Sós Csaba: Milák egyedi utat jár, de jóval előrébb tart, mint amire számítani lehetett
A szövetségi kapitány szerint Milák Kristóf egyedi utat jár be, és az úszók pénteken zárult országos bajnokságán jobban teljesített, mint amire ő számított.