Városlista
2021. október 22, péntek - Előd

Hírek

2017. Október 27. 19:38, péntek | Életmód
Forrás: infovárosok

Friss kutatás: a magyarok háromnegyede odafigyel a testsúlyára

Friss kutatás: a magyarok háromnegyede odafigyel a testsúlyára

Évről évre tudatosabban élünk, okosabban táplálkozunk

Az egészséges életmód iránti igény folyamatosan nő a magyar lakosság körében – derült ki a Budapesti Nagybani Piac és a Gfk Hungária friss kutatásából. Egyre többen tartják szem előtt a kedvező ár-érték arány mellett, hogy tápláló élelmiszerek kerüljenek az asztalra. A megkérdezettek 84 százalékának fontos, hogy az elfogyasztott ételek egészségesek legyenek, 53 százalék pedig kifejezetten idegenkedik a félkész termékektől. A felmérésből az is kirajzolódik, hogy a zöldség- és gyümölcsfogyasztás az elmúlt években folyamatosan növekedett. A friss árut legszívesebben a piacon szerezzük be, s a vásárlásnál a kiváló minőség mellett a származási hely is meghatározó szempont.

A 2000-es évek elején csupán a megkérdezettek 52 százaléka figyelt oda tudatosan a testsúlyára, ez mára 76 százalékra emelkedett, s egyúttal 43 százalékról 73 százalékra nőtt a rendszeresen sportolók aránya. A kutatásban górcső alá vették azt is, hogy milyen élelmiszereket és italokat fogyasztanak leggyakrabban a magyarok, otthon és a munkahelyükön. A top 10-es lista élén a kávé, a csapvíz és az ásványvíz állnak. Az italokat a gyümölcs és a zöldség követi, ami szintén biztató eredmény, hiszen ezek az egészségtudatos táplálkozás alappillérei.

A zöldségféléknél és a gyümölcsöknél fontosnak tartjuk a minőség mellett azt is, hogy lehetőleg magyar árut vásárolhassunk. A felmérés szerint a válaszadók több mint fele, 53 százalék vásárolja rendszeresen a piacon a zöldséget és a gyümölcsöt. De vajon miért vált ismét ilyen népszerűvé a piacozás? Elsősorban azért, mert a jó minőségű, egészséges, finom termékeket és a termelői árut keressük. Szeretjük tudni, hogy honnan kerülnek a tányérunkra az élelmiszerek. A Budapesti Nagybani Piacról, az ország legnagyobb termelői és elosztó piacáról érkező, hazai zöldségek és gyümölcsök például sokszor egy napon belül az asztalunkra kerülnek. Ez nem csak az élvezeti érték, hanem a vitamintartalom miatt is lényeges.

„A kutatás eredményét saját tapasztalataink is alátámasztják. Az egészségtudatos életmód népszerűségének növekedésével egyre többen keresik a zöldségeket és gyümölcsöket. Ennek megfelelően mi is lépést tartanunk a vásárlói igényekkel, ezért folyamatosan bővítjük a kínálatot. A hazánkban termesztett gyümölcsök minden fajtája megtalálható nálunk, összességében pedig évente kb. 400-450 ezer tonna zöldséget és gyümölcsöt értékesítünk kis- és nagykereskedőknek” – mondta el Klucsik Zoltán, a Budapesti Nagybani Piac marketing és fejlesztési igazgatója.

Az étkezési szokásokat vizsgálva a kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok közel 90 százaléka fogyaszt naponta vagy hetente több alkalommal zöldséget, egyharmaduk salátát, s több mint 80 százalékuk gyümölcsöt. Éves szintre vetítve ez azt jelenti, hogy egy átlag hazai háztartás 165 kg zöldséget és 89 kg gyümölcsöt vásárol, évente több mint 330 milliárd forint értékben.

Ezek érdekelhetnek még

2021. Október 22. 13:02, péntek | Életmód

Az eddig véltnél jóval több aszteroidával ütközött a Föld

Jóval több aszteroidával ütközött 3,5-2,5 milliárd évvel ezelőtt a korai Föld, abban az időszakban a becsapódások száma tízszer több lehetett az eddig feltételezettnél

2021. Október 21. 16:02, csütörtök | Életmód

A védőoltás nélkül átlagosan 16 havonta fertőzhet újra a vírus

A koronavírus elleni védőoltás nélkül akár 16 havonta újrafertőződhet az ember - figyelmeztetett egy új brit kutatás.

2021. Október 20. 17:10, szerda | Életmód

A Lucy űrszonda pontosabb képet adhat a Naprendszer keletkezéséről

A trójai kisbolygók olyan ősi objektumok, amelyek a Naprendszer születésének az ősanyagát közel eredeti állapotban tartalmazzák

2021. Október 20. 12:59, szerda | Életmód

Váratlan pénzügyi helyzetekre készíti fel a fiatalokat a K&H

A járvány miatt a váratlan eseményekre való felkészülés kiemelt szerepet kapott a mindennapokban, ez pedig rövid, közép- és hosszú távon a biztosítások felértékelődését eredményezheti - derül ki a K&H összefoglalójából.