Városlista
2021. május 15, szombat - Zsófia

Hírek

2021. Március 25. 08:42, csütörtök | Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Fokozza a zsírégetést az edzés előtt fogyasztott erős kávé

Fokozza a zsírégetést az edzés előtt fogyasztott erős kávé

Az edzés előtt fél órával fogyasztott erős kávé fokozza a zsírégetést egy spanyol kutatás szerint.

A Granadai Egyetem (UGR) pszichológiai karának tudósai kimutatták, hogy a fél órával aerobikgyakorlatok előtt fogyasztott koffein (egy erős kávénak megfelelő mintegy 3 milligramm per kilogrammnyi) jelentősen megnöveli a zsírégetés mértékét - olvasható a Medicalxpress című orvostudományi hírportálon.

Emellett kimutatták, hogy a délután végzett testmozgás esetében a koffein hatása erőteljesebb, mint a délelőtti mozgásnál.

A Journal of the International Society of Sports Nutrition című tudományos lapban bemutatott vizsgálatukban a kutatók azt akarták meghatározni, hogy a koffein, a sportteljesítmény növelésére a világon leggyakrabban alkalmazott ergogén anyag valóban megnöveli-e a zsír oxidációját, vagyis égését testedzéskor.

Annak ellenére, hogy táplálékkiegészítőként való fogyasztása meglehetősen elterjedt, jótékony hatásának tudományos bizonyítása hiányos.

A zsírégetés növelésére általánosan a reggel éhgyomorra történő edzést javasolják, ugyanakkor ennek nincsen tudományos alapja, hiszen nem tudni, hogy ennek oka a reggeli edzés maga vagy pedig az, hogy hosszú idő telt el táplálkozás nélkül - fogalmazott Francisco José Amaro-Gahete, az UGR kutatója, a tanulmány vezető szerzője.

A kutatásban 15 férfi vett részt, koruk átlagosan 32 év. Hetente négy edzést végeztek, előtte 3 milligramm per kilogramm koffeint vagy placebót fogyasztottak reggel 8 vagy délután 5 órakor, az edzést megelőzően.

"A vizsgálat eredménye szerint az aerobikedzés végzése előtt 30 perccel bevitt koffein a napszaktól függetlenül növelte a zsír oxidációjának maximumát" - mondta Amaro-Gahete.

A zsíroxidáció mértékének változását is megerősítette a kutatás: a délutáni értékek magasabbak voltak, mint a reggeliek ugyanannyi idejű koplalást követően.

Az eredmények szerint ugyanakkor a reggel, kávét követően végzett edzés hasonló mértékű zsírégetést idéz elő, mint az azonos délutáni testmozgás koffein nélkül.

Összességében tehát a koffeinbevitelt követő délutáni testedzés a legoptimálisabb a zsírégetést megcélzó sportolók számára.

Címkék: kávé, zsírégetés

Ezek érdekelhetnek még

2021. Május 13. 08:27, csütörtök | Életmód

A 15 év felettiek csaknem háromnegyede internetezik

A 15 év feletti magyar lakosok 74,11 százaléka internetezik, az internethasználatban az egyes korosztályok között komoly különbség mutatkozik

2021. Május 11. 08:43, kedd | Életmód

A Föld mágneses mezejét térképként használva igazodnak el a cápák

Először találtak erős bizonyítékot arra, hogy a tengeri teknősökhöz hasonlóan a cápák is a Föld mágneses mezejét használva navigálnak hosszú távú utazásaik során. Az eredményekről a Current Biology lap számolt be.

2021. Május 09. 17:17, vasárnap | Életmód

A 21. század leghűvösebb áprilisa volt az idei

A 21. század leghűvösebb áprilisa volt az idei - írta az Országos Meteorológiai Szolgálat vasárnap Instagram oldalán.

2021. Május 08. 18:12, szombat | Életmód

A testmozgás segíti a betegek felépülését a hosszan tartó Covid-19 tüneteiből

Jelentős javulást tapasztaltak testmozgásukban, légzésükben, fáradtságukban és kognitív képességeiben azok a hosszan tartó Covid-19 tünetekben szenvedők, aki részt vettek egy hat hétig tartó rehabilitációs programon