Városlista
2024. május 9, csütörtök - Gergely

Hírek

2016. Június 01. 07:45, szerda | Belföld
Forrás: mti

Fizetőssé válik az RTL Klub a kábelszolgáltatóknak

Fizetőssé válik az RTL Klub a kábelszolgáltatóknak

Július 1-től fizetőssé válik az RTL Klub hagyományos felbontású (SD) adásának vétele is a kábelszolgáltatóknak - közölte kedden az RTL Magyarország marketingkommunikációs osztálya az MTI-vel.

Egy április végi kormányrendelet tette lehetővé, hogy főadójuk műsoráért pénzt kérjenek a kábelszolgáltatóktól; a díj a közzétételtől számított harmincadik naptól, azaz június 30-tól él, a szolgáltatóknak pedig kilencven nap áll rendelkezésére, hogy kedvezményesen megállapodjanak az RTL Klubbal a díjszabás közzétételétől.

A csatorna az MTI érdeklődésére azt közölte: a szolgáltatók által a társaságnak fizetendő médiaszolgáltatási díj átlagos, kedvezményes ára előfizetőnként havi 150 forint, amely a jelenlegi csomagelhelyezést feltételezi, de ebből még további kedvezményt kapnak a gyorsan és hosszabb távra szerződő partnerek így az RTL indulóára akár 135 forint is lehet.

Az RTL Klub honlapján közzétett ismertető azzal magyarázza az intézkedést, hogy az utóbbi években megváltozott a csak reklámbevételre alapuló televíziós üzleti modell.

Megemlítették: jelenleg Magyarországon mintegy 90-100 kábelcsatorna érhető el, amely eddig egyszerre részesült a kábeldíjakból és a reklámpiaci bevételekből.

Az RTL áraik kialakításakor figyelembe vették a piaci visszajelzéseket, így például azt, hogy mindenkire azonos ár vonatkozzon.

A díjszabás teljesen átlátható és minden műsorterjesztőre egyformán érvényes attól függetlenül, hogy 100 vagy 100 000 előfizetője van - jegyzik meg.

Közölték: minden szolgáltató maga dönti el, hogy a műsordíjat átterheli-e az előfizetőre vagy nem.

A tájékoztatás szerint a műsordíj megállapításakor figyelembe vették az előfizetők és a műsorterjesztők érdekeit is, és olyan árazást vezettek be, amely szerintük minden műsorterjesztő számára kigazdálkodható. Ez alapján önmagában azért, mert az RTL Klub a továbbiakban pénzbe kerül a műsorterjesztőknek, szerintük jelentős előfizetői áremelés nem valószínű.

A közlés szerint a nézettségi adatok mellett az ár kialakításakor figyelembe vették többek között a műsorterjesztési piacon alkalmazott árazásokat, a csatorna műsoridejét és jellegét, továbbá a saját gyártású műsorok egyediségét és színvonalát. A legtöbb és legsikeresebb helyi tartalmat az elmúlt években rendre az RTL Klub készítette - írták.

Az új rendszer példájaként említik, hogy Csehországban és Szlovákiában, ahol a nagy csatornák jelen vannak a szabadon fogható ingyenes platformban, de egyben a terjesztők fizetnek azért, hogy a kábelcsomagjaikban terjesztik a csatornákat.

Az RTL Klubnak transzparensen kell eljárni a folyamatban a csatorna "Must offer" jellege miatt, azaz szerződéskötési kötelezettség terheli a műsorterjesztőkkel, amennyiben azok elfogadják az általános szerződési feltételeket (ÁSZF) és egyedi szerződést kötnek a csatornával

Címkék: fizetős, kábeltévé, rtl, tv

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 09. 13:28, csütörtök | Belföld

Gulyás Gergely: Magyarország érdeke, hogy minél több kínai beruházás érkezzen

Magyarország érdeke, hogy minél több kínai beruházás érkezzen az országba - jelentette ki a Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki Kormányinfón, Budapesten.

2024. Május 09. 09:39, csütörtök | Belföld

Orbán Viktor fogadta az állami látogatásra Magyarországra érkező kínai államfőt

Orbán Viktor miniszterelnök és felesége, Lévai Anikó szerda este a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren fogadta Hszi Csin-pinget, a Kínai Népköztársaság elnökét és házastársát

2024. Május 08. 15:10, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: a Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának

A Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának a következő évek globális fejlesztési stratégiájában - írta a külgazdasági és külügyminiszter szerdán a Facebook-oldalán.

2024. Május 08. 10:19, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: egyre több magyar vállalat lép be a kínai piacra

Egyre több magyar vállalat lép be a kínai piacra, egyre több magyar vállalat kereskedik kínai partnerekkel, nő a turisztikai forgalom és egyre több hallgatót fogadnak kölcsönösen egyetemeink