Városlista
2025. november 8, szombat - Zsombor

Hírek

2020. November 11. 17:03, szerda | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Több mint 50 ezer forintot szánnak az aktív internetezők idén karácsonyi ajándékokra

Több mint 50 ezer forintot szánnak az aktív internetezők idén karácsonyi ajándékokra

Az idén átlagosan 52 300 forintot szánnak karácsonyi ajándékokra az aktív internetező felnőttek, 8 százalékkal többet a tavalyinál, ugyanakkor a koronavírus miatt szűkül a megajándékozottak köre

- derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital közös karácsonyi kutatásából. Az MTI-hez kedden eljuttatott összefoglaló szerint a válaszadók a tágabb rokonság, ismerősök, munkatársak esetében az ajándékozás elmaradását a földrajzi távolsággal és a járvány második hullámával indokolták, mivel nem biztosak abban, hogy az ünnepek során személyesen is tudnak majd találkozni. Emiatt idén a legszűkebb családra és a közeli barátokra, 5-6 főre korlátozódik a lista, míg tavaly átlagosan 8 embernek készültek kisebb-nagyobb meglepetéssel.

A kevesebb megajándékozott miatt jelentősen nőhet az egy személyre jutó ajándékok értéke, elérve akár a 9500 forintot.

Azok, akik saját bevallásuk szerint az idén kevesebbet költenek majd ajándékra, ezt főleg a járványhelyzet miatti megfontoltabb, takarékosabb életvitellel (38 százalék), vagy konkrét anyagi nehézségekkel (37 százalék) indokolták.

Az előző évhez hasonlóan a ruházati cikk (51 százalék), a játék (40 százalék), valamint a szépségápolás és kozmetikum (33 százalék) a három legnépszerűbb, ajándéknak szánt termékkategória. Utazást és különböző jegyeket 2019-hez képest jóval kevesebben terveznek vásárolni, megnőtt viszont azok száma, akik valamilyen otthon is használható sportfelszerelést készülnek ajándékozni.

A vásárlás tervezett módjával és helyével kapcsolatban nincs érdemi változás: a korábbi évek trendjét folytatva, idén is a legtöbben (86 százalék) az online rendelés és a webáruházak mellett tették le a voksukat, az arányt a pandémia tovább erősítette. Az internetezők 41 százaléka kifejezetten a vírushelyzet miatt tervez többet online vásárolni, 48 százalékuk pedig a tömegeket vonzó plázákba tervez kevesebbet látogatni.

Mindezek mellett a második legnépszerűbb vásárlási célpontnak továbbra is a bevásárlóközpontok számítanak, ahova még így is közel az emberek fele tervez majd menni. A plázákat követik a hagyományos, utcáról megközelíthető boltok és szaküzletek.

Külföldről az idén kevesebben terveznek ajándékot beszerezni, viszont itt is nagyobb értékben, átlagosan 15 200 forintért.

A kutatást az Árukereső.hu megbízásából a GKI Digital készítette 2020 októberében. A felmérés online adatfelvétellel valósult meg, 2445 fős válaszadói minta alapján, az adatfelvétel módjából és az elért célközönségből adódóan a kutatás az aktív internetezők ünnepi vásárlási terveit mutatja be.

Címkék: ajándék, karácsony

Ezek érdekelhetnek még

2025. November 08. 08:38, szombat | Belföld

Orbán Viktor: a rezsicsökkentést sikerült megvédeni, Magyarország teljes szankciómentességet kap

A rezsicsökkentést sikerült megvédeni, a Török Áramlat és a Barátság vezeték esetében Magyarország teljes mentességet kap az orosz energiahordozókra kivetett amerikai szankciók alól

2025. November 08. 08:35, szombat | Belföld

Orbán Viktor: új fejezetet nyitunk a magyar-amerikai kapcsolatokban

Azért vagyunk itt, hogy új fejezetet nyissuk a magyar-amerikai kapcsolatokban - mondta Orbán Viktor miniszterelnök pénteken Washingtonban, amikor Donald Trump amerikai elnök fogadta a Fehér Házban.

2025. November 07. 07:32, péntek | Belföld

Szijjártó Péter és Marco Rubio kormányközi nukleáris megállapodást írnak alá

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kormányközi nukleáris energetikai együttműködési megállapodást ír alá amerikai kollégájával, Marco Rubióval - közölte a tárcavezető pénteken Washingtonban.

2025. November 07. 07:32, péntek | Belföld

Orbán Viktor: mi győzelemre játszunk