Hírek
2013. Január 23. 12:42, szerda |
Belföld
Forrás: Nemzeti Dohányboltok Szövetsége
Nemzeti Dohányboltok Szövetsége: szövetségben a sikeres koncessziókért - nem elég a sikeres pályázat a biztos jövedelemhez

2013.január 21-én a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által megrendezésre került a dohány kiskereskedelmi koncesszióról szóló rendezvény, amelynek egyik fő előadója, a Nemzeti Dohányboltok Szövetsége, a „Szövetségben a sikeres koncessziókért” címen tartotta meg előadását.
A Szövetség bemutatta az érdekképviselet stratégiai partnereit, kapcsolatrendszerét és a pályázatok elkészítéséhez nyújtott szakmai segítség mellett a sikeres működéshez elengedhetetlenül szükséges finanszírozási termékeit.
„Nem csak a koncessziós pályázatok sikeres megírásában való segítségnyújtás a Szövetség célja, hanem egy hosszútávon működőképes dohány kiskereskedelmi struktúra megteremtése, ehhez azonban elengedhetetlenül szükséges, hogy a koncessziónyertes pályázók számára a valóban biztos jövedelem feltételei adottak legyenek. Ennek egyik alapvetése a nemzeti dohányboltokban a széleskörű termékkör kialakítása és a hosszú távon biztosított finanszírozás megteremtése ” – mondta el Janzsó Tamás, a Nemzeti Dohányboltok Szövetségének alelnöke.
A 2013 július 1-től nyíló nemzeti dohányboltok kínálatában ugyanis a jelenlegi törvényi szabályozás, kizárólag dohánytermékek, egyébdohányzási kellékek, valamint a szerencsejáték szervezéséről szóló törvény által szabályozottsorsolásos játék és fogadás bonyolításával kapcsolatos termékekárusítására biztosít lehetőséget. A Nemzeti Dohányboltok Szövetsége támogatja Gyulay Zsolt (Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. elnöke) arra vonatkozó javaslatát, hogy a hírlap, az égetett szesz, a kávé, az energiaital, az üdítő és az ásványvíz is kerüljön be a nemzeti dohányboltok kínálatába. Az NDSZ szerint ez jelentősen javítaná az újonnan megnyíló üzletek jövedelmezőségét, hiszen a jelenlegi pályázati kiírás termékportfolióra vonatkozó feltételei mellett, ami kizárólag dohánytermékek, dohányzási kellékek és a szerencsejáték termékek árusítását teszi lehetővé, a dohánytermékek alacsony árréséből adódóan nehezen tehető majd nyereségessé a dohányboltok üzemeltetése.
A Nemzeti Dohányboltok Szövetségének adatai alapján bemutatásra került modell számításai szerint: egy koncesszió által üzemeltetett dohánybolt nagyságrendileg 6-7 milliós forgalmat jelent. A dohánytermékek jelenlegi, átlagos árrésével kalkulálva (3-5%), a dohányzási kellékek forgalmát hozzávéve (amely körülbelül 5%-a a dohánytermék forgalomnak, természetesen a bolt elhelyezkedésétől, vásárlói körétől, és még több tényezőtől függően), optimális esetben a dohányzási kellékek várható magasabb árrését (25-30 % átlagosan) is belekalkulálva kb. 6 - 7%-os átlag haszonnal számolhat egy trafikos. Ez a 6-7 milliós havi forgalomnál kb. 350.000-400.000 Ft-ot jelent, amelynek fedeznie kell az üzlet üzemeltetésének összes költségét és az alkalmazotti bért is. „A termékkínálat bővítésnek minden eleme csak javítani tud ezen a számon, azaz jövedelmezőbbé tehetné a trafikok működését” – tette hozzá Janzsó.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 06. 09:15, szombat | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország azért vásárol orosz kőolajat, mert nincs más lehetősége
Magyarország azért vásárol nyíltan orosz kőolajat, mert nincsen más lehetősége, míg más európai országok azért vásárolnak titokban, kerülőúton orosz kőolajat, mert az olcsóbb
2025. Szeptember 06. 09:14, szombat | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: az Adaptive Hussars 2025 gyakorlat demonstrálja azt a képességet, ahová a honvédség eljutott
2025. Szeptember 05. 07:59, péntek | Belföld
Szijjártó Péter elutasította lengyel kollégája, Radoslaw Sikorski újabb bírálatát
A magyar külügyminiszter szerint nem \"játszik más csapatban\"!