Hírek
2015. Augusztus 14. 08:23, péntek |
Sport
Forrás: Hajósi Miklós
Leitold újabb sikere a Lahti Ralin
Leitold Károly–Bazsó Ildikó, Fiat 131 Abarth
Lahti Rali
2015. augusztus 11.
Újabb, a maximálisan megszerezhető, 15 ponttal lett gazdagabb Leitold Károly és Bazsó Ildikó a Rali-Európa-bajnokság finnországi futamán, a Lahti Ralin. A magyar páros Fiat 131 Abarth-tal az Eb-re nevezett versenyzők közül a D csoportban és a D3-as kategóriában is az élen végzett. Ezzel a peches szezonkezdés után öt pontra csökkentették hátrányukat a bajnokság harmadik helyezettjéhez képest, így Leitold álma, az Eb-dobogó elérhető közelségbe került.
A Lahti Rali érdekessége volt, hogy az első két helyért a rali-világbajnokságról jól ismert versenyzők vívtak. A győzelmet Jari-Matti Latvala szerezte meg Audi Quattróval, míg Mikko Hirvonen Ford Escort Mk II-essel második lett. Az abszolút első 15 helyen pedig egy kivétellel csak finn versenyzők végeztek.
Leitold Károly: – Nagyon jó verseny volt, de egyben nagyon nehéz is. A finn pályákról mindenki tudja, hogy milyen speciálisak és szerintem nem hogy nehéz, de lehetetlen felvenni a versenyt azokkal, akik ezeken az utakon nőttek fel.
Kevesen jöttünk el az Eb-mezőnyből és be kell ismerni, hogy borzasztóan kikaptunk a finnektől, akik nagyon betyárosan mennek. Igaz, hatalmasakat is tudnak esni.
Nekünk az első nap összetört a bal hátsó kerékagycsapágyunk, amit nem tudtunk kicserélni, ezért óvatosan kellett teljesítenünk az egész távot. Nagyon sok áldozatot vállaltunk ezért a versenyért és tudtam, hogy ha célba érünk, akkor megvan a 15 pont, úgyhogy nem akartam kockáztatni.
Öt pontra sikerült felzárkóznunk az Eb-n a harmadik helyre, most jönnek majd az olasz versenyek és a Mecsek Rali, ahol nagyon szeretnénk az év végi dobogóért megküzdeni.
Bazsó Ildikó: – Nagyon érdekes verseny volt a Lahti Rali. Három héttel ezelőtt Észtországban egy szigorú szabályok között megrendezett versenyen vettünk részt, ahol a pályabejáráson már azért is büntettek, ha 50 helyett 51-gyel mentél.
Finnországban ezt sokkal lazábban kezelték, nem volt GPS a tréningautóban, nem csak kétszer lehetett bejárni a pályákat. Viszont szokatlan módon az időellenőrzőkön nem volt kirakva óra és nem is mondták meg, hogy mennyi az idő, csak a saját mérésedre tudtál hagyatkozni.
Rengeteg szurkoló volt a versenyen, hatalmas népünnepélyt csaptak és nagyon jól esett úgy elrajtolni, hogy ott volt a magyar zászló is, amit kizárólag a mi tiszteletünkre húztak fel.
A Historic Rali-Európa-bajnokság D csoportjának állása:
1. Marenzana 89 pont
2. Wirtmann 70 pont
3. Pagella 50 pont
4. Leitold 45 pont
5. Domenech 2 pont
6. Valliccioni 1 pont
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 17. 17:22, szerda | Sport
Párizs 2024 - Száz nappal a rajt előtt már 150 kvótája van Magyarországnak
Már százötven kvótája van a magyar csapatnak, mely összességében közel kétszáz fős lehet
2024. Április 16. 21:49, kedd | Sport
Csak századmásodpercekre az első helytől
Gender Tamás Junior 2024. 04. 10-13. között Franciaországban, Champions of the Future (RGMMC) bajnokság keretein belül, Val d\'Argenton-ban a Circuit de karting du Val d\'Argenton-on versenyzett.
2024. Április 16. 10:14, kedd | Sport
Bronzérem az Euro Trophy-n
Beszélgetés a nem kicsit boldog Szabó Bende gokartversenyzővel az Euro Trophy után.
2024. Április 13. 06:00, szombat | Sport
Sós Csaba: Milák egyedi utat jár, de jóval előrébb tart, mint amire számítani lehetett
A szövetségi kapitány szerint Milák Kristóf egyedi utat jár be, és az úszók pénteken zárult országos bajnokságán jobban teljesített, mint amire ő számított.