Hírek
2018. November 16. 17:01, péntek |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Egyre kevesebb a gyermekeknek szóló tévéreklám
Egyre kevesebb a gyermekeknek szóló tévéreklám a médiatanács által elfogadott tanulmány szerint - közölte Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatóság az MTI-vel pénteken.
A hatóság 35 televízió idei első félévének műsorkínálatát vizsgálta, melyben 2551-féle új hirdetést 1,3 millió alkalommal ismételtek, ami csaknem megegyezik a 2017 hasonló időszakában mért eredményekkel - derül ki a kommunikációs igazgatóság közleményéből.
A legtöbb új reklámot az általános szórakoztató csatornák szerkesztették adásba, például a Viasat 3, a Cool Tv vagy a Comedy Central. A 2017 januárja és júniusa közötti időszakkal összevetve jelentősen több új reklámot mutattak be az országos kereskedelmi csatornák - az RTL Klub és a TV2 -, és az összes csatornatípussal egybevetve a tavalyi 20,6 százalékhoz képest idén 32,4 százalékos részesedést értek el.
A reklámok 40,8 százaléka termékeket, 59,2 százaléka szolgáltatásokat népszerűsített, a korábbi évekkel összehasonlítva megállt a termékek részesedésének növekedése. A szolgáltatások több mint fele a kereskedelmi szektor reklámfilmjeiből állt. Még a megelőző időszakokban tapasztalt alacsony értékekhez képest is visszaesett a kiskorúakat célzó szpotok részaránya: a 2017 első félévi 3,9 százalékról 2,4 százalékra. A jelenség összefügghet azzal, hogy az M2-n már nem sugároznak reklámokat. Az ilyen típusú hirdetések 97 százalékán az RTL Klub és a Minimax osztozott, 82 százalékuk játékokat népszerűsített.
A teljes tanulmány az NMHH honlapján, a Kutatások között olvasható.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 20. 09:51, szombat | Belföld
Orbán Viktor: amíg nemzeti kormány van, Magyarország nem lép háborúba
Tegyünk világos vállalást: amíg nemzeti kormány áll az ország élén, Magyarország nem lép be az orosz-ukrán háborúba senkinek az oldalán.
2024. Április 20. 09:49, szombat | Belföld
BMW-Lufthansa megállapodás: nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal, ennek értelmében nagyobb befogadóképességű repülőket közlekedtetnek Debrecen és München között hétfői és pénteki napokon
2024. Április 19. 15:06, péntek | Belföld
Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának
A kormány azt várja a Magyar Posta Zrt.-től, hogy legyen önfenntartó, folytassa a zöld és digitális átállást, szolgáltatásait pedig továbbra is biztosítsa mindenki számára lakóhelytől függetlenül
2024. Április 19. 14:58, péntek | Belföld
KSH: Drágább az üzemanyag Magyarországon a környező országok átlagánál
Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 640, míg a régiós országokban 620 forint volt.