2019. július 23, kedd - Lenke

2018. Május 18. 05:00, péntek | Életmód
Forrás: mti - fotó: pixabay

A Tejútrendszer galaktikus korongja nagyobb, mint azt eddig vélték

Galaxisunk korongja óriási, mintegy 200 ezer fényévnyi átmérőjű.

A Kanári-szigeteki Asztrofizikai Intézet (IAC) és a kínai Állami Csillagvizsgáló Intézetek (NAOC) kutatói által bemutatott tanulmány szerint ha képesek lennénk a fény sebességével utazni, 200 ezer évbe telne átszelni a galaxis korongját.

A spirális galaxisoknak, mint amilyen a Tejútrendszer is, van egy olyan vékony korongja, amelyben a csillagok fő hányada található. Ezek a korongok méretükben korlátozottak, így bizonyos sugáron túl már csak nagyon kevés csillag van - olvasható a PhysOrg tudományos-ismeretterjesztő hírportálon.

A kutatóknak eddig nem voltak információi arról, hogy lehetnek-e csillagok a galaxis központja és a Nap közötti távolság kétszeresén túl. Most azonban kiderült, hogy vannak csillagok távolabb, ennek a távolságnak a négyszeresénél is.

"Galaxisunk korongja óriási, mintegy 200 ezer fényévnyi átmérőjű" - mondta Martín López-Corredoira, az IAC kutatója, az Astronomy & Astrophysics című tudományos lapban megjelent kutatás főszerzője.

A tudósok az APOGEE és LAMOST tudományos projektekből származó adatok statisztikai elemzése révén jutottak erre az eredményre.

2019. Július 22. 09:54, hétfő | Életmód

Toxikológus: nincs negatív hatása egy doboz energiaitalnak

Zacher Gábor toxikológus szerint egy doboz energiaitalnak nincs negatív hatása, ezért nem látja értelmét a \"riogatásnak\".

2019. Július 21. 16:30, vasárnap | Életmód

Veszélyesek lehetnek a kamaszokra a társkereső oldalak

Veszélyesek lehetnek a kamaszokra a társkereső oldalak, mert torzíthatják az énképüket - közölte Kalamár Hajnalka klinikai pszichológus vasárnap az M1 csatornán.

2019. Július 21. 07:16, vasárnap | Életmód

Minden negyedik házaspárt érint a meddőség Magyarországon

A meddőség minden negyedik házaspárt érint Magyarországon - mondta Ratkó Tünde szülésznő szombaton az M1 csatornán.

2019. Július 20. 09:20, szombat | Életmód

A talajba kerülő cigarettacsikkek gátolhatják a növények fejlődését

Az eldobott és a talajba kerülő cigarettacsikkek gátolhatják a növények fejlődését egy új brit tanulmány szerint.