2018. június 20, szerda - Rafael

2018. Május 18. 05:00, péntek | Életmód
Forrás: mti - fotó: pixabay

A Tejútrendszer galaktikus korongja nagyobb, mint azt eddig vélték

Galaxisunk korongja óriási, mintegy 200 ezer fényévnyi átmérőjű.

A Kanári-szigeteki Asztrofizikai Intézet (IAC) és a kínai Állami Csillagvizsgáló Intézetek (NAOC) kutatói által bemutatott tanulmány szerint ha képesek lennénk a fény sebességével utazni, 200 ezer évbe telne átszelni a galaxis korongját.

A spirális galaxisoknak, mint amilyen a Tejútrendszer is, van egy olyan vékony korongja, amelyben a csillagok fő hányada található. Ezek a korongok méretükben korlátozottak, így bizonyos sugáron túl már csak nagyon kevés csillag van - olvasható a PhysOrg tudományos-ismeretterjesztő hírportálon.

A kutatóknak eddig nem voltak információi arról, hogy lehetnek-e csillagok a galaxis központja és a Nap közötti távolság kétszeresén túl. Most azonban kiderült, hogy vannak csillagok távolabb, ennek a távolságnak a négyszeresénél is.

"Galaxisunk korongja óriási, mintegy 200 ezer fényévnyi átmérőjű" - mondta Martín López-Corredoira, az IAC kutatója, az Astronomy & Astrophysics című tudományos lapban megjelent kutatás főszerzője.

A tudósok az APOGEE és LAMOST tudományos projektekből származó adatok statisztikai elemzése révén jutottak erre az eredményre.

2018. Június 14. 07:11, csütörtök | Életmód

A gyakran használt gyógyszerek egy része növelheti a depresszió kockázatát

A gyakorta felírt gyógyszerek, például fogamzásgátlók, fájdalomcsillapítók és szívgyógyszerek egy része növelheti a depresszió kockázatát - derült ki egy új amerikai tanulmányból.

2018. Június 13. 19:01, szerda | Életmód

Csökken az emberek intelligenciája az 1970-es évek óta

Norvég kutatók egy nagyszabású tanulmányban kimutatták, hogy rosszabb eredmények születnek az intelligenciateszteken az 1970-es évek óta,

2018. Június 13. 18:07, szerda | Életmód

Kihalás fenyeget minden ötödik vadon élő emlősfajt

Kihalás fenyeget minden ötödik vadon élő emlősfajt Nagy-Britanniában - számolt be a BBC hírportálja egy új kutatásról.

2018. Június 10. 09:41, vasárnap | Életmód

Sokkal olcsóbban lehet a szén-dioxidot kivonni a levegőből egy új technológiával

Sokkal olcsóbban lehet a szén-dioxidot kivonni a levegőből egy kanadai cég új fejlesztésével - számolt be róla a BBC hírportálja.