2018. december 11, kedd - Árpád

2018. Május 18. 05:00, péntek | Életmód
Forrás: mti - fotó: pixabay

A Tejútrendszer galaktikus korongja nagyobb, mint azt eddig vélték

Galaxisunk korongja óriási, mintegy 200 ezer fényévnyi átmérőjű.

A Kanári-szigeteki Asztrofizikai Intézet (IAC) és a kínai Állami Csillagvizsgáló Intézetek (NAOC) kutatói által bemutatott tanulmány szerint ha képesek lennénk a fény sebességével utazni, 200 ezer évbe telne átszelni a galaxis korongját.

A spirális galaxisoknak, mint amilyen a Tejútrendszer is, van egy olyan vékony korongja, amelyben a csillagok fő hányada található. Ezek a korongok méretükben korlátozottak, így bizonyos sugáron túl már csak nagyon kevés csillag van - olvasható a PhysOrg tudományos-ismeretterjesztő hírportálon.

A kutatóknak eddig nem voltak információi arról, hogy lehetnek-e csillagok a galaxis központja és a Nap közötti távolság kétszeresén túl. Most azonban kiderült, hogy vannak csillagok távolabb, ennek a távolságnak a négyszeresénél is.

"Galaxisunk korongja óriási, mintegy 200 ezer fényévnyi átmérőjű" - mondta Martín López-Corredoira, az IAC kutatója, az Astronomy & Astrophysics című tudományos lapban megjelent kutatás főszerzője.

A tudósok az APOGEE és LAMOST tudományos projektekből származó adatok statisztikai elemzése révén jutottak erre az eredményre.

2018. December 08. 09:06, szombat | Életmód

Összefüggést mutattak ki a légszennyezettség és a vetélés fokozott kockázata között

A Utahi Egyetem kutatói összefüggést mutattak ki a légszennyezettség és a vetélés fokozott kockázata között.

2018. December 07. 08:48, péntek | Életmód

A baktériumok fertőzőképességét meggátoló szénhidrátokat állítottak elő debreceni kutatók

A Debreceni Egyetem szénhidrátkémiai kutatócsoportja olyan vegyületeket állított elő, amelyek megakadályozhatják baktérium által okozott fertőzés kialakulását.

2018. December 05. 07:38, szerda | Életmód

Hihetetlen sok tej és tejtermék vész kárba világszerte évente

Évente 116 millió tonna tej és tejtermék, vagyis az előállított áruk 16 százaléka vész kárba világszerte a szemétbe dobás és a nem hatékony tárolási, szállítási folyamatok miatt

2018. December 02. 07:51, vasárnap | Életmód

Először sikerült azonosítani a figyelemzavar kockázatát növelő géneket

Először sikerült azonosítaniuk a kutatóknak olyan genetikai variánsokat, amelyek növelik a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) kockázatát - olvasható a Science Daily tudományos hírportálon.