Városlista
2019. augusztus 17, szombat - Jácint

Hírek

2019. Április 23. 11:57, kedd | Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

A napi testedzés csökkentheti az ülő életmód okozta egészségkárosodás kockázatát

A napi testedzés csökkentheti az ülő életmód okozta egészségkárosodás kockázatát

A hosszú órákat az asztalnál vagy tévé előtt ülőnek naponta több mint 30 percet kell testedzéssel tölteniük egészségük megőrzése érdekében - erre a megállapításra jutott egy ausztrál kutatás.

A Sydney-i Egyetem tanulmánya szerint a napi több mint hat órát ülve töltő és testmozgást nem végző emberek hajlamosabbak arra, hogy szív- és érrendszeri betegségben haljanak meg, mint azok, akik egy órát edzenek naponta.

A Journal of the American College of Cardiology című folyóirat keddi számában megjelent tanulmány csaknem 150 ezer 45 évesnél idősebb ember egészségi állapotát figyelte meg kilenc éven át.

Az átlag ausztrál dolgozók naponta több mint hat órát töltenek ülve, a kutatók ezért a "sokat ülők" kategóriájába sorolták őket. A sok ülést pedig olyan egészségügyi problémákkal hozták összefüggésbe, mint a rák, az elhízás, a szívbetegség, a cukorbetegség és a depresszió.

A kutatás szerint a napi négy órát vagy annál kevesebbet ülők esetében a gyakori felállás csökkentette a kardiovaszkuláris kockázatot, az ennél többet ülőknél azonban nem sok hatása volt.

Azoknál a hat óránál többet ülőknél azonban, akik napi 20-40 percet töltöttek nem túl megerőltető testmozgással, mint a séta vagy a lépcsőzés, jelentősen csökkent az egészségi kockázat.

"Kutatásunk az üléssel eltöltött időt a fizikailag legkevésbé mozgékony csoportban - akik hetente kevesebb mint 150 percet töltöttek mérsékelt vagy élénk mozgással - kapcsolatba hozta az idő előtti halálozással, valamint a szív- és érrendszeri betegségek okozta halálozással" - fejtette ki Emmanuel Stamatakis professzor, a tanulmány vezető szerzője.

A napi több mint nyolc órát ülőknél, akik nem végeztek testmozgást, 107 százalékkal magasabb volt a szív- és érrendszeri halálozás kockázata mint azoknál, akik legalább egy órányi testmozgást végeztek, és kevesebb mint négy órát ültek.

"Bármilyen testmozgás jót tesz az egészségnek, de az olyan mozgás a leghatékonyabb - a ráfordított idő tekintetében is -, amelyben az ember kifullad" - tanácsolta Stamatakis.

Ezek érdekelhetnek még

2019. Augusztus 06. 05:00, kedd | Életmód

Milliószámra isszuk a kólát

Magyarországon 2018 júliusa és 2019 júniusa között 3 millió hektoliter, vagyis több mint 50 milliárd forintnyi kóla fogyott, ami a szénsavas üdítők belföldi forgalmának több mint 60 százalékát jelenti

2019. Augusztus 03. 08:00, szombat | Életmód

Magas inzulintermelés hasnyálmirigyrákhoz vezethet

Kanadai tudósoknak először sikerült kimutatniuk állatkísérletekben a kapcsolatot a magas inzulinszint és a hasnyálmirigyrák között.

2019. Augusztus 01. 19:02, csütörtök | Életmód

Ennyien hallgatunk rádiót naponta

Magyarországon a 15 évesnél idősebb lakosság 69 százaléka, 5,8 millió ember naponta, 86 százaléka, 7,2 millió ember pedig hetente hallgatott rádiót a második negyedévben

2019. Július 31. 08:53, szerda | Életmód

A sokévi átlagnál kevesebb kárt okoztak a természeti katasztrófák az első fél évben

A sokévi átlagnál kevesebb kárt okoztak a természeti katasztrófák világszerte az első fél évben egy kedden ismertetett felmérés szerint.